آموزش آنلاین دف امکان پذیر است؟

اولین سئوالی که توسط هنرجویان موسیقی امروزه مطرح می گردد. در دنیای کنونی، با افزایش سرعت اینترنت، همچنین پیشرفت تکنولوژی و امکانات جذاب استفاده از این بستر، مانند لپ تاپ یا گوشی های هوشمند، شیوه‌ های آموزشی نیز متحول شده اند. در دنیای کنونی، سرعت گسترش دانش و مهارت به شدت افزایش یافته است به حدی که یکی از این روش های نوین و پر طرفدار برای انتقال فرهنگ و هنر موسیقی، آموزش موسیقی آنلاین از طریق بستر اینترنت و حذف محدودیتهای جغرافیایی و زمانی می باشد.

در این روش، آموزش در محیط های جدا از هم صورت می گیرند. برگزاری کلاس به شکل ارتباط دوطرفه و تنها محدود به اینترنت و دوربین وب کم ، بین مدرس و هنرجو می باشد. در واقع در آموزش موسیقی آنلاین، جلسه ویدئویی بین مدرس و هنرجو بر گزار می گردد.

آموزش دف را از کجا آغاز کنیم؟

دف یکی از سازهای پرطرفدار ایرانی است و در میان بانوان ایرانی بسیار رواج پیدا کرده و بسیار محبوب می باشد. آموزش ساز دف برای تمامی سنین امکان پذیر است. و علاوه بر اینکه بعنوان تفریح محسوب می شود می تواند موجب تقویت حافظه و افزایش توانایی های ذهنی گردد. ساز دف نیز مانند تنبک از سازهای کوبه ای م باشد که نقشی مهمی در اجراهای گروهی و همراهی با سازهای دیگر دارد. از جمله دف نوازان معروف می توان به بیژن کامکار اشاره کرد.