دو نوازی داربوکا و کاخن | محمود خاندانی

آموزش آنلاین کاخن امکان پذیر است؟

اولین سئوالی که توسط هنرجویان موسیقی امروزه مطرح می گردد. در دنیای کنونی، با افزایش سرعت اینترنت، همچنین پیشرفت تکنولوژی و امکانات جذاب استفاده از این بستر، مانند لپ تاپ یا گوشی های هوشمند، شیوه‌ های آموزشی نیز متحول شده اند. در دنیای کنونی، سرعت گسترش دانش و مهارت به شدت افزایش یافته است به حدی که یکی از این روش های نوین و پر طرفدار برای انتقال فرهنگ و هنر موسیقی، آموزش موسیقی آنلاین از طریق بستر اینترنت و حذف محدودیتهای جغرافیایی و زمانی می باشد.

در این روش، آموزش در محیط های جدا از هم صورت می گیرند. برگزاری کلاس به شکل ارتباط دوطرفه و تنها محدود به اینترنت و دوربین وب کم ، بین مدرس و هنرجو می باشد. در واقع در آموزش موسیقی آنلاین، جلسه ویدئویی بین مدرس و هنرجو بر گزار می گردد.

آموزش کاخن را از کجا آغاز کنیم؟

در ابتدا باید بدانید که برای نواختن ساز کاخن سه سبک مختلف وجود دارد :

1- سبک کوبا
2- سبک پرو
3- سبک فلامینکو (اسپانیایی)

اگر بصورت ساده بخواهیم کمی در رابطه با سبک های نوازندگی در ساز کاخن بیشتر توضیح دهیم می توان گفت که سبک های مختلف کمی از لحاظ  اجرا و از لحاظ ریتم و آهنگ با هم متفاوت می باشد که در رابطه با این موضوع در مطالب آموزشی بعدی بیشتر صحبت خواهیم کرد و فعلا نیازی نیست درگیر این موضوع شوید و بعد از گذراندن دوره های مقدماتی بیشتر با این موضوع آشنا خواهید شد اما این نکته لازم است که بدانید شیوه آموزش ما در این ساز با تمام سبک ها می باشد.